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1 Actually—maybe I _do_ want to keep this narrowly scoped to the Category War, where I have a very strong case, rather than telling my whole gender/rationalism story!
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3 OUTLINE
4 * I haven't been doing so well, and I need to tell the story for my own sanity
5 * I spent my entire adult life in "rationality", and I actually believed
6 * In 2016, it was a huge shock to realize that I could be trans, too (I thought AGP was a different thing), and making this less confusing for other people seemed in line with the rationality mission
7 * slowly waking up from sex-differences denialim through LessWrong: "Changing Emotions", "Failed Utopia #4-2"
8 * It was pretty traumatizing when it turned out not to be!
9 * But I notice people kept brining up this "Categories are arbitrary, therefore it's not wrong to insist that TWAW", and that's _definitely_ wrong; that, I knew I could win
10 * But then Eliezer did it, too, and I _flipped the fuck out_, and set out on a mission to try to get this shit settled in public
11 * Theory of jurisprudence, standing, rudeness; Outside View of bad-faith nitpickers
12 * When email didn't work (details redacted), I thought, "Oh, it's probably because of the politics", so I wrote up the completely general version with examples about dolphins and job titles and Mullerian mimickry in snakes
13 * And this is _still_ being perceived as too political, even though everyone else shot first?!?!
14 * And I can't object without looking like a status grab
15 * What I think is going on. People want to say on the good size of the Blue Egregore, and that means they can't even defend the _basics_ if there's _any_ political context, or even the context of a _person_ with political cooties
16 * I don't know what the optimal play is ("pretend that political constraints don't exist" might not actually work in the real world), but this is pretty bad for our collective sanity, and my mental health, and I wish we could at least try to deal with it on the meta level
17 * I'm politically constrained, too: I don't talk about race differences even though I believe them (link to apophasis/hypocritical humor)
18 * conscious, deliberate dishonesty/cageiness is better than the egregore piloting your moves without you knowing
19 * social incentive gradients towards truth, forged by status
20 * not sure what the path forward is, my quest for Truth continues onwards (but I'm going to try to unwind the cult-speak)
21 * concern that people will be drawn to the beacon of the sequences, and end up in a shitty Bay Area cult
22 * mandatory obfuscation (Anne Vitale syndrome)
23 * if part of the resistacne to an honest cost/benefit analysis is 
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26 * reasonable vs. unreasonable misunderstandings
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29 * what did I expect, taking on an egregore so much bigger than me?
30 * if I agree that people should be allowed to transition, why am I freaking out? Because I _actually care about getting the theory correct_
31 * culture matters: if you're surrounded by crazy people
32 * it's not particular to social justice; I'd punch right in a Christian theocracy
33 * what I mean by "gaslighting"
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35 person paper on purity
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37 "The thought you cannot think controls you more than thoughts you speak aloud."
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39 Sara Bareilles song
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42 So, I've spent basically my entire adult life in this insular little intellectual subculture that was founded in the late 'aughts on an ideal of _absolute truthseeking_.
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46 [briefly tell the story of my AGP and sex-differences denialism, seems causually realted; didn't expect to blog about it]
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48 [briefly tell the story of my AGP and sex-differences denialism, seems causually realted; didn't expect to blog about it; provide the necessary backstory while being reasonably brief]
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50 [my Facebook tantrum kept getting derailed]
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53 , to forge and refine a new mental martial art of _systematically correct reasoning_ that we were going to use to optimize ourselves and the world.
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55 (Oh, and there was also this part about how the uniquely best thing for non-math-geniuses to do with their lives was to earn lots of money and donate it to our founder's nonprofit dedicated to building a recursively self-improving artificial superintelligence to take over the world in order to save our entire future light cone from the coming robot apocalypse. That part's complicated.)
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57 I guess I feel pretty naïve now, but—I _actually believed our own propoganda_. I _actually thought_ we were doing something new and special of historical and possibly even _cosmological_ significance.
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59 And so when I moved to "Portland" (which is actually Berkeley) in 2016, met a lot of trans women in real life for the first time, and did some more reading that convinced me of the at-least-approximate-correctness of the homosexual/autogynephilic two-types theory of MtF transgenderism that I had previously assumed was false (while being privately grateful that [there was a _word_ for my thing](/2017/Feb/a-beacon-through-the-darkness-or-getting-it-right-the-first-time/)) because everyone _said_ it was false
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62 rebrand—or, failing that, disband—or, failing that, be destroyed.
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65 (As usual, no one cares about trans men.)
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67 We're all about, like, science and rationality and stuff, right? And so if there's a theory that's been sitting in the psychology literature for twenty years, that looks _correct_ (or at least, ah, [less wrong](https://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/TitleDrop) than the mainstream view), that's _directly_ relevant to a _lot_ of people around here, that seems like the sort of thing 
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69 https://www.lesswrong.com/posts/9KvefburLia7ptEE3/the-correct-contrarian-cluster
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71 I confess that I _may have [overreacted](/2017/Mar/fresh-princess/) [somewhat](/2017/Jun/memoirs-of-my-recent-madness-part-i-the-unanswerable-words/)_ when people weren't converging (or [even engaging](/2017/Jan/im-sick-of-being-lied-to/)) with me on the two-types/autogynephilia thing. Psychology is a genuinely difficult empirical science
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73 I would _never_ write someone off for disagreeing with me about a complicated empirical thing, because complicated empirical things are complicated enough that I have to [take the Outside View seriously](https://www.overcomingbias.com/2007/07/beware-the-insi.html): no matter how "obvious" I think my view is, I might still be wrong for real in real life. So, while I was pretty upset for my own idiosyncratic personal reasons, it wasn't cause to _give up entirely on the dream of a rationality community_.
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75 A.T. and R.B.'s Facebook comments
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77 emphasize that the categories-are-relative thing is an important grain of truth, but that I expect _us_ to see deeper into the Bayes-structure
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79 this is _really basic shit_
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85 The way this is supposed to work is that you just make your arguments and trust that good arguments will outcompete bad ones; emailing people begging for a clarification is kind of rude and I want to acknowledge the frame in which I'm the bad guy (or pitably mentally ill)—but I was taught that arguing with people when they're doing something wrong is actually doing them a _favor_—I was taught that it's virtuous to make an extraordinary effort
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87 bad-faith nitpicker—I would be annoyed if someone repeatedly begged me to correct a mistake I made in a blog post from five years ago or a Tweet from November
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89 Losing faith in guided-by-the-beauty-of-our-weapons
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91 https://www.lesswrong.com/posts/wustx45CPL5rZenuo/no-safe-defense-not-even-science
92 http://slatestarcodex.com/2017/03/24/guided-by-the-beauty-of-our-weapons/
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94 "I ought to accept ... within the conceptual boundaries" is a betrayal of everything we stand for
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96 (I don't consider "if it'll save someone's life" to be a compelling consideration here, for the same reason that "What if Omega punishes all agents who don't choose the alphabetically first option?" doesn't seem like a compelling argument against timeless decision theory. Specifying punishments for agents that don't follow a particular ritual of cognition doesn't help us understand the laws that make intelligence work.)
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98 when _yet another_ (higher-profile, but more careful, this time only committing the error by Grecian implicature rather than overtly—if you're being careful to disclaim most obvious misinterpretations) people comitting the fallacy, I _flipped out_
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100 The sheer number of hours we invested in this operation is _nuts_: desperate all-out effort, arguing over email with two ppl who were higher-status than me and fighting an entire Discord server three times, $1000, three postcards
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102 what about _my_ mental health?
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104 Men who wish they were women do not particularly resemble actual women? We just—don't? This seems kind of obvious, really?
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106 my friend thinks I'm naive to have expected such a community—she was recommending "What You Can't Say" in 2009—but in 2009, we did not expect that _whether or not I should cut my dick off_ would _become_ a politicized issue, which is new evidence about the wisdom of the original vision
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108 but if my expectations (about the community) were wrong, that's a problem with my model; reality doesn't have to care
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110 it's naive to think you can win against an egregore 1000 times bigger than you
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112 MASSIVE cognitive dissonance, "What? What???"
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114 the Church
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116 won't you be embarrassed to leave if we create utopia
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118 invent a fake epistemology lesson
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120 we live in a world where reason doesn't work
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122 _not_ gaslight me about the most important thing in my life?
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124 I don't think I'm setting my price for joining particularly high here?
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126 if you're doing systematically correct reasoning, you should be able to get the right answer even on things that don't matter
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128 There could be similarly egregious errors that I'm not as sensitive too
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130 I don't think you can build an aligned superintelligence from a culture this crazy
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132 it's not fair to expect ordinary people to understand the univariate fallacy before they're allowed to say "men aren't women"
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134 maybe S. was trying to talk about "legal fiction" categories, but I'm trying to talk about epistemology, and that's a probable reading when you say "categories"
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136 Hansonian mental illness that people should be less accomodating of
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138 there has to be a way to apply a finite amount of effort to _correct_ errors, and possibly even profit from correcting errors
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140 (I'm not making this up! I _couldn't_ make this up!)
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142 the frame in which I'm 
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144 outside view hobby-horse
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146 standards
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148 cognitive dissonance
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150 smart people clearly know
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152 free-speech norms
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154 I'll be alright. Just not tonight.
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156 maybe 50,000 years from now we'll all be galatic superminds and laugh about all this
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158 (probably tell the story with no external links, only this-blog links)
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160 I'll be alright. Just not tonight. But someday.
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162 Avoiding politically-expensive topics is fine! Fabricating bad epistemology to support a politically-convenient position and then not retracting it after someone puts a lot of effort into explaining the problem is not OK.
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164 I guess this issue is that the mob thinks that arguments are soldiers and doesn't understand local validity, and if you're trying to appease the mob, you're not even allowed to do the local-validity "This is a bad argument, but the conclusion might be true for other reasons" thing?
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167 I think a non-stupid reason is that the way I talk has actually been trained really hard on this subculture for ten years: most of my emails during this whole campaign have contained multiple Sequences or Slate Star Codex links that I can just expect people to have read. I can spontaneously use the phrase "Absolute Denial Macro" in conversation and expect to be understood. That's a massive "home field advantage." If I just give up on "rationalists" being as sane as we were in 2009 (when we knew that men can't become women by means of saying so), and go out in the world to make intellectual friends elsewhere (by making friends with Quillette readers or arbitrary University of Chicago graduates), then I lose all that accumulated capital. The language I speak is mostly educated American English, but I rely on subculture dialect for a lot. My sister has a chemistry doctorate from MIT (so speaks the language of STEM intellectuals generally), and when I showed her "... To Make Predictions", she reported finding it somewhat hard to read, probably because I casually use phrases like "thus, an excellent motte", and expect to be understood without the reader taking 10 minutes to read the link. This essay, which was me writing from the heart in the words that came most naturally to me, could not be published in Quillette. The links and phraseology are just too context-bound.
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169 Berkeley "rationalists" are very good at free speech norms and deserve credit for that! But it still feels like a liberal church where you can say "I believe in evolution" without getting socially punished. Like, it's good that you can do that. But I had a sense that more is possible: a place where you can not just not-get-punished for being an evolutionist, but a place where you can say, "Wait! Given all this evidence for natural selection as the origin of design in the biological world, we don't need this 'God' hypothesis anymore. And now that we know that, we can work out whatever psychological needs we were trying to fulfil with this 'church' organization, and use that knowledge to design something that does an even better job at fulfilling those needs!" and have everyone just get it, at least on the meta level.
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171 I can accept a church community that disagrees on whether evolution is true. (Er, on the terms of this allegory.) I can accept a church community that disagrees on what the implications are conditional on the hypothesis that evolution is true. I cannot accept a church in which the canonical response to "Evolution is true! God isn't real!" is "Well, it depends on how you choose to draw the 'God' category boundary." I mean, I agree that words can be used in many ways, and that the answer to questions about God does depend on how the asker and answerer are choosing to draw the category boundary corresponding to the English language word 'God'. That observation can legitimately be part of the counterargument to "God isn't real!" But if the entire counterargument is just, "Well, it depends on how you define the word 'God', and a lot of people would be very sad if we defined 'God' in a way such that it turned out to not exist" ... unacceptable! Absolutely unacceptable! If this is the peak of publicly acceptable intellectual discourse in Berkeley, CA, and our AI alignment research group is based out of Berkeley (where they will inevitably be shaped by the local culture), and we can't even notice that there is a problem, then we're dead! We're just fucking dead! Right? Right?? I can't be the only one who sees this, am I? What is Toronto??????
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173 _everyone else shot first_, and I'm _correct on the merits_
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175 competence forcing conclusions: http://www.sl4.org/archive/0602/13903.html
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177 language as an AI capability
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179 https://www.lesswrong.com/posts/NnohDYHNnKDtbiMyp/fake-utility-functions
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181 "the love of a man for a woman, and the love of a woman for a man, have not been cognitively derived from each other or from any other value. [...]  There are many such shards of desire, all different values."
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183 I wouldn't hold anyone to standards I wouldn't myself—for whatever that's worth http://zackmdavis.net/blog/2018/07/object-vs-meta-golden-rule/
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186 analogy to school
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188 (["_Perhaps_, replied the cold logic. _If the world were at stake_. _Perhaps_, echoed the other part of himself, _but that is not what was actually happening_."](http://yudkowsky.net/other/fiction/the-sword-of-good))
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191 "One may even consider the act of defining a word as a promise to this effect.  Telling someone, "I define the word 'wiggin' to mean a person with green eyes and black hair", by Gricean implication, asserts that the word "wiggin" will somehow help you make inferences / shorten your messages.
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193 If green-eyes and black hair have no greater than default probability to be found together, nor does any other property occur at greater than default probability along with them, then the word "wiggin" is a lie:  The word claims that certain people are worth distinguishing as a group, but they're not.
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195 In this case the word "wiggin" does not help describe reality more compactly—it is not defined by someone sending the shortest message—it has no role in the simplest explanation.  Equivalently, the word "wiggin" will be of no help to you in doing any Bayesian inference.  Even if you do not call the word a lie, it is surely an error." (https://www.lesswrong.com/posts/yLcuygFfMfrfK8KjF/mutual-information-and-density-in-thingspace)
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199 selection effect whereby citizens of the Caliphate only petition the rightful caliph when they have a problem, which can be discouraging when you're the caliph and you don't see the people's appreciation for the ways in which the kingdom is great
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201 From my perspective, Professor, I'm just doing what you taught me (carve reality at the joints; speak the truth, even if your voice trembles; make an extraordinary effort when you've got Something to Protect; _&c._)
202
203 I _have_ to keep escalating, because I don't have a choice
204
205 I'm trying to keep the rheotrical emphasis on "tale of personal heartbreak, plus careful analysis of the sociopolitical causes of said heartbreak" rather than "attacking my friends and heros"
206
207 It shouldn't be a political demand; people should actually process my arguments because they're good arguments
208
209 "Actually, we're Ashkenazi supremacists" 
210
211 James Watson 'aught-seven
212
213 Arguing is not a punishment https://srconstantin.wordpress.com/2018/12/15/argue-politics-with-your-best-friends/
214
215 Brief group conversational silences are ostracism threats, but like, threats are great because you have the option of complying with them if you don't want a war.)
216
217 I do, however, think there's a subtler failure mode than "heretics get shouted down", namely, "heretics have to put up with spurious isolated demands for rigor, logical rudeness, conversation-halters, &c., such that the community doesn't update or updates slower than it could have."
218
219 This is, of course, a much harder problem to solve, because "Speaker gets shouted down" is easy for third parties to detect as a discourse-norm violation, whereas "Speaker's (polite!) interlocutors are engaging in motivated continuation" is a subtle judgment call that a lot of third-parties are going to get wrong. But if and to the extent that such a thing does happen in our community—and you shouldn't take my word for it—I think it's causally downstream of silencing going on elsewhere in the trash fire that is Society (which we're not isolated from).
220
221 http://www.sl4.org/archive/0602/13903.html
222
223 probably the strongest is "These people have ignored their own carefully gathered experimental evidence for decades in favor of stuff that sounds more intuitive."  : https://www.lesswrong.com/posts/9KvefburLia7ptEE3/the-correct-contrarian-cluster
224
225 power is weird: I feel a bit icky when I notice Sophia or Rachel or Tetra changing their description in a way that seemed influenced by me
226
227
228 "audience capture" https://forward.com/opinion/431400/youtuber-pewdiepies-adl-boycott-shows-how-anti-semitism-goes-mainstream/
229
230
231 https://slatestarcodex.com/2014/05/12/weak-men-are-superweapons/
232 https://slatestarcodex.com/2015/08/15/my-id-on-defensiveness/
233
234 _out of cards_
235
236 "I" statements
237
238 chapter and verse
239
240 I will try to be less silly about "my thing is actually important for the world" claims, when what I really mean is that I'm just not a consequentialist about speech
241
242 "Outside the Laboratory" dumbness could be selection rather than causal
243
244 I don't expect anyone to take a stand for a taboo topic that they don't care about
245 I would have expected Scott and/or Eliezer to help clarify the philosophy-of-language mistake, because that's core sequences material
246 but I was wrong
247
248 I was imagining that it should be safe to endorse my "... Boundaries?" post, because the post is about philosophy, and surely it should be possible to endorse a specific article without that being taken as an endorsement of the author
249 but ... I guess that's not how politics works
250
251 They can't _trust_ me not to leverage consensus on the categories-aren't-arbitrary for my object-level thing, in a way that would go on RationalWiki and SneerClub
252
253 The counterargument that Dark Side Epistemology isn't that recursive
254
255 -----
256
257 I would _never_ write someone off for disagreeing with me about a complicated empirical question in psychology. Psychology is _really complicated_—and psychology questions that impinge on hot-button culture war issues are subject to additional biasing pressures. In this domain, no matter how "obvious" I think something is, I have to [take the Outside View seriously](http://www.overcomingbias.com/2007/07/beware-the-insi.html) and
258
259 https://slatestarcodex.com/2015/08/15/my-id-on-defensiveness/
260 https://slatestarcodex.com/2014/05/12/weak-men-are-superweapons/
261 https://slatestarcodex.com/2019/02/22/rip-culture-war-thread/ Popular Author is very tired
262 https://slatestarcodex.com/2019/07/04/some-clarifications-on-rationalist-blogging/
263
264 Savvy people have an incentive to stonewall me until I give up and go away, and on any other subject where I didn't have Something to Protect, it would have _worked_
265
266 Lying or gerrymandering an individual object-level category boundary is forgivable; constructing a clever philosophical argument that lying is OK, is not
267
268 Another kind of asymmetric weapon: whether this narrative "looks worse" for me or my subjects depends on the audience (you can read it as a tale of betrayal of sacred principles, or a tale of personal mental illness)
269
270 https://fanlore.org/wiki/The_Lurkers_Support_Me_in_Email
271
272 still cited: https://www.reddit.com/r/slatestarcodex/comments/d178n2/the_categories_were_made_for_man_not_man_for_the/
273
274 transitioning has _costs_; maybe you think some of those costs are illigitimate and should be game-theoretically resisted (Society's transphobia is a terrorirst who you shouldn't negotiate), but first of all, "People are good at noticing each other's sex" isn't transphobia, and second, even if you're doing game-theoretic defiance, you should make that explicit
275
276 double-perceception of bad faith: I don't believe "categories are arbitrary" is intellectually honest (and I'm right); my interlocutors don't believe that I'm really this upset about the philosophy of language (and they're _kind of_ right)
277
278 I have 3,405 users/7,172 sessions this year, S.'s prediction lists have been 50/50 on "At least one SSC post > 100,000 hits: 50%"
279
280 rhetorical superweapon: https://archive.is/6WGbk
281
282 "If I'm aching at the thought of them, what for? That's not me anymore."
283
284 "And I'm not the girl that I intend to be."
285
286 AGP blogging: "Somebody has to and noone else will."
287
288 notice the symmetry where _both_ E and I want to partition the discussion with "That's a policy question" ... I just think it's unfair to partition after "words don't have intrinsic defn's" rather than 37 ways
289
290 contract-drafting em, SSC blogroll is most of my traffic
291
292 people who are constrained by their Overton ratio have an incentive to make this sacred-but-unimportant issue their https://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/DumpStat but that's cruel to me
293
294 Second, consider [cause prioritization](https://concepts.effectivealtruism.org/concepts/prioritization-research/). If some Issues are particularly important from a utilitarian perspective, and some Issues are particularly important to Green partisans
295
296 [Something to Protect](https://www.lesswrong.com/posts/SGR4GxFK7KmW7ckCB/something-to-protect)
297
298 [make an extraordinary effort](https://www.lesswrong.com/posts/GuEsfTpSDSbXFiseH/make-an-extraordinary-effort)
299
300 But _that_ would have to be someone else's story on someone else's blog.
301
302 [No, it's not the incentives—it's you](https://www.lesswrong.com/posts/5nH5Qtax9ae8CQjZ9/no-it-s-not-the-incentives-it-s-you)
303
304 [The Correct Contrarian Cluster](https://www.lesswrong.com/posts/9KvefburLia7ptEE3/the-correct-contrarian-cluster)
305
306 getting a reversal was improbable, but: https://www.lesswrong.com/posts/st7DiQP23YQSxumCt/on-doing-the-improbable
307
308 TWAW is a positive-valence instance of the worst-argument-in-the-world, but it's still the SAME THING; if you can't see that, you're dumb
309
310
311 [I have seen the destiny of my neurotype, and am putting forth a convulsive effort to wrench it off its path. My weapon is clear writing.](https://www.lesswrong.com/posts/i8q4vXestDkGTFwsc/human-evil-and-muddled-thinking)
312
313 I just don't _know how_ to tell the true tale of personal heartbreak without expressing some degree of disappointment in some people's characters. It is written that ["almost no one is evil; almost everything is broken."](https://blog.jaibot.com/). And [the _first_ step](https://www.lesswrong.com/posts/uHYYA32CKgKT3FagE/hold-off-on-proposing-solutions) towards fixing that which is broken, is _describing the problem_.)
314
315 The "I can define the word 'woman' any way I want" argument is bullshit. All the actually-smart people know that it's bullshit at _some_ level, perhaps semi-consciously buried under a lot of cognitive dissonance. But it's _socially load-bearing_ bullshit that _not only_ does almost no one have an incentive to correct—
316
317 But no one has the incentive to correct the mistake in public. 
318
319 "Some people don't have penises" ... can you be a little more specific?!
320
321 politicizing the question of what 2 + 2 should equal
322
323 Aumann is an Orthodox Jew
324
325 https://www.lesswrong.com/posts/ovvwAhKKoNbfcMz8K/on-expressing-your-concerns
326
327 If my actions (implausibly) represent a PR risk to someone else's Singularity strategy, then they're welcome to try to persuade or negotiate with me.
328
329 stroop test
330
331 the extent to which I _anticipated_ needing to appeal to personal authority, is indicative of me already not believing in guided-by-the-beauty
332
333 I was pretty surprised how well the coinflip post did
334
335 speculating that people are lying for political cover may be "uncharitable", but what else can I do when I _can't_ take people seriously?!
336
337 https://rationalconspiracy.com/2017/01/03/four-layers-of-intellectual-conversation/
338
339 whether it's too late for the pebbles to vote https://status451.com/2016/08/10/too-late-for-the-pebbles-to-vote-part-2/
340
341 A world that makes sense. A world that's not lying to me.
342
343 _(But this time not for you, but just for me—)_
344
345 _(Well, no more; I won't beg to buy a shot at your back door)_
346
347 _(If I'm aching at the thought of you, what for? That's not me anymore)_
348
349
350 The "truth/anti-truth attractors in human psychology" hypothesis feels more plausible when I emphasize the need to cover-up cover-ups as the specific mechanism for anti-truth.
351
352 Introspectively, I think I can almost feel the oscillation between "I'm embarrassed and upset about {thing} that I don't want to acknowledge or explain, but that makes me not want to acknowledge or explain the fact that I feel embarrassed an upset" vs. "Yes, {thing} is real; real things are allowed to appear on maps."
353
354 ----
355
356 an implicit don't-ask-don't-tell agreement, where they certainly had clues that something was wrong with me gender-wise, but no one had an incentive to bring it up.
357
358 (Contrary to popular belief, it's not exactly ignorance that's bliss, but more generally lack of game-theoretic common knowledge: if they know, and I know that they know, but they don't know that I know that they know, that's often close enough.)
359
360 For example, I seem to remember my first pair of breastforms mysteriously disappearing just after the time my mother unilaterally cleaned out my closet. (And a friend not long thereafter reported overhearing her telling his parents that she was pretty sure I wasn't gay.)
361
362 my history of email exchanges with the Popular Author being demanding
363
364 posting on LW because it's the conversational locus https://www.lesswrong.com/posts/8rYxw9xZfwy86jkpG/on-the-importance-of-less-wrong-or-another-single
365
366 M.L. Morris "Vocational Interests in the United States" d=1.7 on occupational preferences
367
368 playing for scraps vs. playing for keeps https://twitter.com/DarrenJBeattie/status/1151902363059392512
369
370 You can't optimize your group's culture for not-talking-about-atheism without also optimizing against understanding Occam's razor; you can't optimize for not questioning gender self-identity without also optimizing against understanding "A Human's Guide to Words."
371
372 I didn't not have any reason to _invent the hypotheses_ that I had some undiagnosed brain-intersex condition, or that I was literally a girl in some unspecified metaphysical sense.
373
374 Men who wish they were women do not particularly resemble actual women! We just—don't? This seems pretty obvious, really?
375
376 [This is something where I _actually need the right answer_]
377
378 Ultimately, I think this is a pedagogy decision that Eliezer got right. If you write your summary slogan in relativist language, people predictably take that as license to believe whatever they want without having to defend it. Whereas if you write your summary slogan in objectivist language—so that people know they don't have social permission to say that "it's subjective so I can't be wrong"—then you have some hope of sparking a useful discussion about the exact, precise ways that specific, definite things are, in fact, relative to other specific, definite things.