memoir: name "Trent"
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index c733970..8620f62 100644 (file)
@@ -167,7 +167,7 @@ Posting on _Less Wrong_ made sense as harm-reduction, but the only way to get pe
 
 Ben said that trying to discuss with the _Less Wrong_ mod team would be a good intermediate step, after we clarified to ourselves what was going on; it might be "good practice in the same way that the Eliezer initiative was good practice." The premise should be, "If this is within the Overton window for _Less Wrong_ moderators, there's a serious confusion on the conditions required for discourse", not on scapegoating individuals. He was less optimistic about harm-reduction; participating on the site was implicitly endorsing it by submitting the rule of the karma and curation systems.
 
-Secret posse member expressed sadness about how the discussion on "The Incentives" demonstrated that the community he loved—including dear friends—was in a very bad way. Michael (in a separate private discussion) had said he was glad to hear about the belief-update. Secret posse member said that Michael saying that also made them sad, because it seemed discordant to be happy about sad news. Michael wrote (in the thread):
+"Trent" expressed sadness about how the discussion on "The Incentives" demonstrated that the community he loved—including dear friends—was in a very bad way. Michael (in a separate private discussion) had said he was glad to hear about the belief-update. "Trent" said that Michael saying that also made them sad, because it seemed discordant to be happy about sad news. Michael wrote (in the thread):
 
 > I['m] sorry it made you sad. From my perspective, the question is no[t] "can we still be friends with such people", but "how can we still be friends with such people" and I am pretty certain that understanding their perspective if an important part of the answer. If clarity seems like death to them and like life to us, and we don't know this, IMHO that's an unpromising basis for friendship.
 
@@ -211,7 +211,7 @@ From this, Jessica derived the moral that when people are doing something that s
 
 Michael said that part of the reason this worked was because it represented a clear threat to skapegoat, while also _not_ skapegoating, and not surrendering the option to do so later; it was significant that Jessica's choice of example positioned her on the side of the powerful social-justice coalition.
 
-Secret posse member said that the amount of social-justice talk in the post rose to the level where they wouldn't dare criticize it or even mention it (!) in public, regardless of whether they agreed or disagreed.
+"Trent" said that the amount of social-justice talk in the post rose to the level where they wouldn't dare criticize it or even mention it (!) in public, regardless of whether they agreed or disagreed.
 
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@@ -263,7 +263,7 @@ Jessica pointed this out as a step towards discussing the real problem (Subject:
 
 In email, Jessica acknowledged that Ray had a point that it was confusing to use court-inspired language if we didn't intend to blame and punish people. Michael said that court language was our way to communicate, "You don't have the option of non-engagement with the complaints that are being made." (Courts can _summon_ people; you can't ignore a court summons the way you can ignore ordinary critics.)
 
-Michael said that we should also develop skill in using social-justicey blame language, as was used against us, harder, while we were still acting under mistake-theoretic assumptions. Secret posse member said that this was a terrifying you-have-become-the-abyss suggestion; Ben thought it was obviously a good idea.
+Michael said that we should also develop skill in using social-justicey blame language, as was used against us, harder, while we were still acting under mistake-theoretic assumptions. "Trent" said that this was a terrifying you-have-become-the-abyss suggestion; Ben thought it was obviously a good idea.
 
 I was pretty horrified by the extent to which _Less Wrong_ moderators (!!) seemed to be explicitly defending "protect feelings" norms. Previously, I had mostly been seeing the present struggle through the lens of my idiosyncratic Something to Protect, as a simple matter of Bay Area political correctness; I was happy to have Michael/Ben/Jessica as allies, but I wasn't _seeing_ the Blight as a unified problem. Now ... I was seeing _something_.
 
@@ -443,7 +443,13 @@ I said I would bite that bullet: yes! Yes, I was trying to figure out whether I
 
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-[TODO: Somni? ("peek behind the fog of war" 6 Feb)]
+[TODO: Somni? ("peek behind the fog of war" 6 Feb)
+  * I had an interesting interaction with Somni (who was presumably out on bail at this time) on the 'lowquality' Discord server on 12 December (my username was "Carrie Zelda-Michelle Davis"; Somni's was helpimtrappedinausernamefactory)
+  * I said, from a certain perspective, it's surprising that you spend so much time complaining about Kelsey/CfAR/&c., but I seem to get along fine with you, because "naïvely", one would think that my views are so much worse. Am I getting a pity pass because you think false consciousness is causing me to act against my own transfem class interests? Or what?
+  * I was privately modeling a lot of transmisogyny complaints as: A certain neurotype-cluster of non-dominant male is latching onto locally-ascendant social-justice ideology in which claims to victimhood can be leveraged into claims to power. Traditionally, men are moral agents but not patients; women are moral patients, but not agents. If weird non-dominant men aren't respected if identified as such (because low-ranking males aren't valuable allies, and don't have intrinsic moral patiency of women), but can get victimhood/moral-patiency points for identifying as oppressed transfems, that creates an incentive gradient for them to do so, and no one is allowed to notice this except me, because everyone prefers to stay on the good side of social-justice ideology unless they have Something to Protect that requires defying it.
+ * (summarize Somni's remarks about me being victimized and not lying about my agenda)
+ * my commentary to Anna: Somni (and Ziz) see themselves as being oppressed by people's hypocritical/manipulative social perceptions and behavior. Saying "Somni ... she" protects you against threats from the Political Correctness police, but it actually doesn't protect you against whatever threats might exist from them, as you can see from Somni's hostile disposition towards Kelsey ("linta", after her Discord username) and Scott. It's as if the mere fact that I'm not optimizing for PR ("arent lying about your agenda", as Somni says) is what makes me not-a-direct-enemy (but still a collaborator) in their eyes
+]
 
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@@ -574,7 +580,7 @@ Ben wrote (Subject: "Re: state of Church leadership"):
 
 Or, I pointed out, (c) I had ceded the territory of the interior of my own mind _to Eliezer Yudkowsky in particular_, and while I had made a lot of progress unwinding this, I was still, still not done, and seeing him at the Newtonmas party set me back a bit.
 
-Secret posse member reassured me that finishing the memoir privately would be clarifying and cathartic _for me_. If people in the Caliphate came to their senses, I could either not publish it, or give it a happy ending where everyone comes to their senses.
+"Trent" reassured me that finishing the memoir privately would be clarifying and cathartic _for me_. If people in the Caliphate came to their senses, I could either not publish it, or give it a happy ending where everyone comes to their senses.
 
 (It does not, actually, have a happy ending where everyone comes to their senses.)