memoir: continue to review overheating incident email log
[Ultimately_Untrue_Thought.git] / notes / a-hill-email-review.md
index 344816b..8f82811 100644 (file)
@@ -35,7 +35,40 @@ Email timeline—
 20 Feb: impulsive email to Scott (subject: a howl of despair which is nameless)
 20 Feb: cold outreach to Ben Landau-Taylor
 21 Feb: telling Marcus, I'm out of cards: we created a monster
-
+22 Feb: "RIP Culture War" thread
+22 Feb: Michael offers advice; I forward with Scott; Michael calls it a destructive move
+25 Feb: first draft of defending against "alt-right" categorization
+27 Feb: more support from the gang
+27-28 Feb: on private universes
+1 Mar: intra-group disagreement re "ambient epistemic violence"
+2 Mar: Michael—independence of perspectives vs. failure to present an united front
+2 Mar: I saw the new Rebel Wilson movie last night, went to Simon's birthday (I remember seeing Scott there), then met Anna
+2 Mar: Anna's comment about Michael
+3 Mar: "Apologies are always intrinsically worthless, but that fact that we are able to legitimately demand an apology means that we can legitimately demand that he look at something."
+3 Mar: I heard Anna say my desire for good arugments to win was "selfish"; what she actually said was "self-centered", "it seems less important than what happens on topics that we don't all know there isn't free speech about."
+3 Mar: "told them that the thing that would most help AI risk from them anyhow was for them to continue on their present career," is that if I try to only focus on "important" things, I'll probably just come up with something fake
+3 Mar: more draft, more thanks for social proof
+5 Mar: Scott gets back to me
+5 Mar: 12 short stories about language (and, expressing regret that I only email Scott when I need something from him)
+6 Mar: SJWs without guns doing this than you are about mostly white men with money, gavels and guns doing it? ...  SJW agenda is to play by the same rules as the legal system plays by, and they do it with less support from tradition and from ritual, so it's more obvious,
+6 Mar: much better draft to EY (defending against alt-right)
+10 Mar: send revised draft to EY
+14 Mar: meeting with Ben/Sarah/Marie/Jessica; Ben assist on "Blegg Mode"
+17 Mar: me to Scott, bringing up idea that in-person ideas were better
+17 Mar: Michael characterizing EY as choosing to be a cult leader
+18 Mar: starting to overheat (subject: "strategy huddle II")—
+I referred to Sarah and Ben at Sunday conversation saying in-person meetings were better
+Scott says "I try to avoid in-person meetings in general, and this is probably in my bottom 1% of things that I would enjoy talking about in person"
+I write to my team wondering if I should propose a $4000 happy price
+then I say, maybe don't reply before Friday
+6 p.m.: really angry at Scott for not understanding the difference between cluster in a value-dependent subspace (as with the dagim/fish example), and value-dependent to not make my friends sad. But my boss was expecting code by noon tomorrow
+7 p.m.: let go of the anger somehow and just do my job this week and then write up the mathy version
+8:44 p.m.: fantasizing about recruiting Buck or Duncan to our coalition; never sure how to interpret my self-reports; even when crying, shaking, randomly yelling, &c. I think I'm still noticeably incentivizable: I think that if someone were to present a credible threat (e.g., slapping me and telling me to snap out of it), then I would be able to calm down: there's some sort of game-theory algorithm in the brain that subjectively feels genuine distress (like crying or sending people too many hysterical emails) but only when it can predict that it will be tolerated
+10:27 p.m.: I tweeted a Sequences quote that summarizes how I'm feeling (mention is to attribute credit; Eliezer has so many followers that he probably won't even see the mention notification), except it's not quite appropriate, because the quote is about failure resulting in the need to invent new methods of rationality, better than the ones you were taught. But ... the methods I was taught are great! I don't have a pressing need to improve on them! I just can't cope with everyone else having forgotten!
+11:01 p.m.: OK, the dayjob situation is really bad right now (it's almost 2300), so let's try one of those commitment-contract things. I hereby pledge not to check my personal email, Facebook, or Twitter until 1700 Pacific Daylight time on Friday the twenty-second of March. (I have an /etc/hosts manipulation script and I can turn off my home computer to help.) If I fail in this pledge, then ... um, I'm having trouble thinking of a good incentive here. (Traditionally you use money, but unfortunately, I'm only 78% Ashkenazi and my brain doesn't believe money is real.) So, um, "or else"!
+2:47-3:55 a.m.: some replies from Michael
+4:01 a.m.: I got the unit test passing; why do I keeping lying about email hiatus?
+4:15 a.m.: "predictably bad ideas" email to Anna/Michael/Ben/Sarah/Zvi/Scott/Alicorn/Mike
 
 
 
@@ -53,9 +86,7 @@ Email timeline—
 to Sarah—
 > If we have this entire posse, I feel bad/guilty/ashamed about focusing too much on my special interest except insofar as it's actually a proxy for "has Eliezer and/or everyone else [lost the plot](https://thezvi.wordpress.com/2017/08/12/what-is-rationalist-berkleys-community-culture/), and if so, how do we get it back?"
 
-> There have been times during the last few weeks where it's felt like my mind has shut down with the only thought, "What the hell am I _doing_? This is _absurd_. Why am I running around picking fights about the philosophy of language—and worse, with me arguing for the _Bad_ Guys' position? I don't want to be one of the Bad Guys. Maybe I'm wrong and should stop making a fool out of myself. After all, using Aumann-like reasoning, in a dispute of 'Zack M. Davis and Michael Vassar vs. _everyone fucking else_', wouldn't I want to bet on 'everyone else'? Obviously."
-
-> Except that I was raised to believe that you're supposed to concede arguments on the basis of encountering a superior counterargument that makes you change your mind. And I can't actually point to such a counterargument. "Maybe I'm making a fool out of myself by picking fights with all these high-status people" is not a counterargument. When I look at the world, it looks like [Scott](http://slatestarcodex.com/2014/11/21/the-categories-were-made-for-man-not-man-for-the-categories/) and [Eliezer](https://twitter.com/ESYudkowsky/status/1067183500216811521) and [Kelsey](https://theunitofcaring.tumblr.com/post/171986501376/your-post-on-definition-of-gender-and-woman-and) and [Robby Bensinger](https://www.facebook.com/robbensinger/posts/10158073223040447?comment_id=10158073685825447&reply_comment_id=10158074093570447&comment_tracking=%7B%22tn%22%3A%22R2%22%7D) seem to think that some variation on ["I can define a word any way I want"]() is sufficient to end debates on transgender identity.
+>  When I look at the world, it looks like [Scott](http://slatestarcodex.com/2014/11/21/the-categories-were-made-for-man-not-man-for-the-categories/) and [Eliezer](https://twitter.com/ESYudkowsky/status/1067183500216811521) and [Kelsey](https://theunitofcaring.tumblr.com/post/171986501376/your-post-on-definition-of-gender-and-woman-and) and [Robby Bensinger](https://www.facebook.com/robbensinger/posts/10158073223040447?comment_id=10158073685825447&reply_comment_id=10158074093570447&comment_tracking=%7B%22tn%22%3A%22R2%22%7D) seem to think that some variation on ["I can define a word any way I want"]() is sufficient to end debates on transgender identity.
 
 > And ... I want to be nice to my trans friends, too, but that can't possibly be the definitive end-of-conversation correct argument. Not _really_. Not if you're being serious.
 
@@ -65,14 +96,6 @@ to Sarah—
 
 > I've tried to be pretty explicit about only expecting buy-in for a minimal flag that says, "'I Can Define a Word Any Way I Want' can't be the end of the debate, because choosing to call things different names doesn't change the empirical cluster-structure of bodies and minds in the world; while the same word might legitimately be used with different definitions/extensions in different contexts
 
-> I do want to distinguish between direct ideological conformity enforcement attempts, and "people not living up to their usual epistemic standards in response to ideological conformity enforcement in the general culture." 
-
-> So-called "rationalists" are actually very good at not-being-persecutory! (I don't think I'd be saying this in the nearby possible world where Scott Siskind didn't have a traumatizing social-justice-shaming experience in college, but it's true here.)
-
-> I want to emphasize this, because I don't want to fall into the [bravery-debate](http://slatestarcodex.com/2013/05/18/against-bravery-debates/) trap of, "Look at me, I'm so heroically persecuted, therefore I'm right (therefore you should have sex with me)."
-
-> My hope has been that it's possible to apply just enough "What the fuck kind of rationalist are you?!" social pressure to cancel out the "You don't want to be a Bad (Red) person, do you??" social pressure and thereby let people look at the arguments. I don't know if that actually works.
-
 > I keep thinking of the part where Dagny entreats the great Dr. Robert Stadler to denounce a not-technically-lying statement by the State Science Institute
 
 > Imagine your friends got a new front porch installed on your house, and you noticed that the boards were smoother and shinier than you expected. A question you might then ask your friend is, "Oh, is this real wood, or one of those wood-plastic composites?"
@@ -84,9 +107,9 @@ The Craft Is Not The Community, (https://srconstantin.wordpress.com/2017/08/08/t
 
 Anyway, meanwhile, other conversations were happening. 
 
-Anna told me that my "You have to pass my litmus test or I lose all respect for you as a rationalist" attitude was psychologically coercive. I agreed—I was even willing to go up to "violent"—in the sense that it's [trying to apply social incentives towards an outcome rather than merely exchanging information](http://zackmdavis.net/blog/2017/03/an-intuition-on-the-bayes-structural-justification-for-free-speech-norms/). But sometimes you need to use violence in defense of self or property, even if violence is generally bad. If we think of the "rationalist" label as intellectual property, maybe it's property worth defending, and if so, then "I can define a word any way I want" isn't obviously a terrible time to start shooting at the bandits? What makes my "... or I lose all respect for you as a rationalist" moves worthy of your mild reproach, but "You're not allowed to call this obviously biologically-female person a woman, or I lose all respect for you as not-an-asshole" merely a puzzling sociological phenomenon that might be adaptive in some not-yet-understood way? Isn't the violence-structure basically the same? Is there any room in civilization for self-defense?
 
-When I told Michael about this, he said that I was ethically or 'legally' in the right here, and the rationalist equivalent of a lawyer mattered more for my claims than the equivalent of a scientist, and that Ben Hoffman (who I had already shared the thread with Scott with) would be helpful in solidifying my claims to IP defense. I said that I didn't _feel_ like I'm in the right, even if I can't point to a superior counterargument that I want to yield to, just because I'm getting fatigued from all the social-aggression I've been doing. (If someone tries to take your property and you shoot at them, you could be said to be the "aggressor" in the sense that you fired the first shot, even if you hope that the courts will uphold your property claim later.)
+
+
 
 Michael—
 > Ben once told me that conversation with me works like this. I try to say things that are literally true and people bend over backwards to pretend to agree but to think that I am being metaphorical.
@@ -189,3 +212,126 @@ And like ... I don't know, these motherfuckers talk a good game about "charity",
 
 I'm still pretty horrified that the sticking point in discussions seems to have been not the AGP etiology itself (which is what I was focusing on in 2016/2017), but the category-boundaries-are-arbitrary "insight." So it's not just that we failed to break the irrationalist trans ideology: we actually invented something arguably worse! (Ordinary trans activists at least try to make (confused) truth claims; we invented a fully general counteragument against truth claims that's all the more dangerous thanks to the virtue of a very narrow kind of technical correctness.)
 
+> point out to him your sympathies regarding his mental breakdown under soft political persecution and silencing, make it clear that you are not requesting that he now or at any time in the future do anything in public regarding gender issues, and ask him to remember that you have recently been mentally incarcerated more than under similar political pressure (applied in the name of the mental health needs of non-specific people many of whom are in the same natural category as yourself) that he is totally forgiven for participating in it, but that you would like to discuss the shared aspect of your circumstances  face to face, and maybe both consider not posting anything online for a couple weeks.
+
+> That was a fairly destructive move to pull without consulting me, but OK, you played it and I will run with it.
+
+(Notwithstanding how it's bad that I've been leaning on you for social proof way too much, I've been writing with the assumption that the author of the Sequences still cares about the common interest of many causes. I can see the "MIRI exists, that was all the raising-the-sanity-waterline project turned out to be good for; I don't have any teaching duties besides my not-explicitly-lying Wizard's Oath" CDT logic, but ... ugh, really? I can't be the one to suggest it.)
+
+
+
+You write:
+
+    Your annual reminder that Slate Star Codex is not and never was alt-right, every real stat shows as much, and the primary promoters of this lie are sociopaths who get off on torturing incredibly nice targets like Scott A.
+
+Suppose the one were to reply: "Using language in a way you dislike, openly and explicitly and with public focus on the language and its meaning, is not lying. The proposition you claim false (Scott Alexander's explicit advocacy of a white ethnostate?) is not what the speech is meant to convey—and this is known to everyone involved, it is not a secret. You're not standing in defense of truth if you insist on a word, brought explicitly into question, being used with some particular meaning. Now, maybe as a matter of policy, you want to make a case for language like 'alt-right' being used a certain way. Well, that's a separate debate then. But you're not making a stand for Truth in doing so, and your opponents aren't tricking anyone or trying to."
+
+How would you begin to respond to this? That's not a rhetorical question: I'm actually curious.
+
+My model of Sequences-era 2009!Eliezer says, "This is an attempt to sneak in connotations by performing a categorization and trying to avoid the burden of having to justify it with an appeal-to-arbitrariness conversation-halter. Go read 'A Human's Guide to Words,' and if you've already read it, then you're being incredibly intellectually dishonest and not worth my time to interact with."
+
+But I have no idea what 2019!Eliezer says.
+
+You wrote to me on 28 November:
+
+    The notion of a lie is as sancrosanct as the notion of a truth, and you do not get to say 'lie' when somebody is doing something that you think might tempt somebody to add on a lie as an additional act. [...] 'Lying' is for per se direct falsehoods.
+
+What direct falsehood is being asserted by Scott's detractors? I don't think anyone is claiming that, say, Scott identifies as alt-right (not even privately), any more than anyone is claiming that trans women have two X chromosomes. Sneer Club has been pretty explicit in their criticism (examples: 1 2) that the Culture War thread harbors racists (&c.) and possibly that Scott himself is a secret racist, with respect to a definition of racism that includes the belief that there are genetically-mediated population differences in the distribution of socially-relevant traits and that this probably has decision-relevant consequences should be discussable somewhere.
+
+And this is just correct: e.g., "The Atomic Bomb Considered As Hungarian High School Science Fair Project" favorably cites Cochran et al.'s genetic theory of Ashkenazi achievement as "really compelling." Scott is almost certainly "guilty" of the category-membership that the speech against him is meant to convey—it's just that Sneer Club got to choose the category. The correct response to the existence of a machine-learning classifer that returns positive on both Scott Alexander and Richard Spencer is not that the classifier is "lying" (what would that even mean?), but that the classifier is not very useful for understanding Scott Alexander's effects on the world.
+
+Of course, Scott is great and we should defend him from the bastards trying to ruin his reputation, and it's plausible that the most politically convenient way to do that is to pound the table and call them lying sociopaths rather than engaging with the substance of their claims, much as how someone being tried under an unjust law might dishonestly plead "Not guilty" to save their own skin rather than tell the whole truth and hope for jury nullification.
+
+But political convenience comes at a dire cost to our common interest! There's a proverb you once failed to Google, which runs something like, "Once someone is known to be a liar, you might as well listen to the whistling of the wind."
+
+Similarly, once someone is known to vary the epistemic standards of their public statements for political convenience (even if their private, unshared thoughts continue to be consistently wise)—if they say categorizations can be lies when that happens to help their friends, but seemingly deny the possibility of categorizations being lies when that happens to make them look good ...
+
+Well, you're still somewhat better off listening to them than the whistling of the wind, because the wind in various possible worlds is presumably uncorrelated with most of the things you want to know about, whereas clever arguers who don't tell explicit lies are very constrained in how much they can mislead you. But it seems plausible that you might as well listen to any other arbitrary smart person with a blue check and 20K followers. I remain,
+
+> >
+>
+> If the statement "Pronouns aren't lies" has the same type of misapprehension-forming impact on the listener as "Scott Alexander is a racist" or "Slate Star Codex is an alt-right blog" then
+
+Wait! That's not the analogy I'm trying to make!
+
+What I'm trying to say is, whether "You're not standing in defense of truth if you insist on a word, brought explicitly into question, being used with some particular meaning" makes sense as a response to "X isn't a Y" shouldn't depend on the specific values of X and Y.
+
+Your behavior the other month made it look like you think that "You're not standing in defense of truth if ..." is a valid response when, say, X = "Caitlyn Jenner" and Y = "woman."
+
+I'm saying that whether or not it's a valid response, we should, as a matter of local validity, apply the same standard when X = "Scott Alexander" and Y = "racist."
+
+The preceding three paragraphs are glossing over some details, and I totally understand if you want to disagree with the exact way I've formulated them! (Like, maybe you think it's inappropriate that I'm focusing on category-membership even though your explicit statement was about pronouns. It's important to notice that! We may be living in different mental universes with respect to how Gricean implicature works!)
+
+But ... I'm not claiming that Eliezer's statement that "Pronouns aren't lies" has the same type of misapprehension-forming impact on the listener as Sneer Club's statement that "Scott Alexander is a racist." That's just not what the analogy was trying to do!
+
+
+But like, does anyone understand what the fuck could possibly be going on in Eliezer's head? I've spent thousands of words with lots of direct links and quotes to his own writings from ten years ago trying to explain that there's a problem where people who call themselves "rationalists" are somehow very intent on playing clever definition-hacking mind games to make it artificially expensive to express the idea that humans cannot change sex (given current technology), and that I think he could fix the problem because people might listen to him when they don't listen to me. I agree that trans issues aren't important, but I also think that if you're doing systematically correct reasoning, you should get the right answer even when the issue isn't important.
+
+I think I've been pretty explicit! And today Eliezer is chastising me and Ben for not having enough empathy to realize that people live in different mental universes. And like—I agree that people live in different mental universes! But—that seems bizarrely nonresponsive to the thousands of words I wrote explaining the problem! You see it, right?! What is there left for me to say?
+
+Michael—
+> I think that if Zack is having difficulties it would be ideal if we could move this ahead without him. Needless to say, he doesn't need to feel any responsibility and has done all that could be asked of him and more to cause this project to survive unanticipated difficulties.  Right now, I don't think there's much help he can offer except for periodic pushes, like the current one, for the rest of us to keep at it. 
+
+
+
+> On my model, it's good to send this because there are two possibilities
+> 1) that this demonstrates the independence of our perspectives, which causes them to count as additional evidence for a proposition, and that means that this makes us more convincing
+> 2) that this shows a lack of unity, a failure to present a United Front, which is bad, because Arguments are Soldiers, and thus we are making ourselves less convincing. 
+> In the latter case, Eliezer is dead to us and it would probably help if we were to bury something in a funeral. In the former case, our friends are still in there, and the way to reach them isn't by balancing the social forces arrayed against them.
+
+I'm pretty sure I can directly link to Ozy and Kelsey speaking favorably of literal self-identity, not gating on hormones or social passability. And just ... I keep rereading this stuff trying to check that I'm not misreading, because I can't take it seriously. They're just fucking with me, right???? I don't harbor ill will against any individual people, but I just can't share a rationalist community with this level of mindfuckery.
+
+I mean, okay, if that's what you want to do. (If the outcome of these hopefully-not-too-annoying emails is that Eliezer Yudkowsky feels more social/political constraints on what he can say rather than less, then this horribly backfired and you should forget we said anything.)
+
+"How would you feel if someone else tried to get away with the 'hill of meaning in defense of validity' appeal-to-arbitrariness conversation-halter against you when you were trying to use language to reason about something you actually cared about (like defending Scott, who is great)? If it would be logically rude in that context, maybe it was also logically rude the first time?"
+
+Michael
+> We have all been essentially trained to believe that we are not entitled to voice our complaints. When someone backs off, we are prone to loosing confidence and to think that maybe we shouldn't be talking with them, yet function institutions have existed in the past, and if people aren't adhering to the normal of functional institutions, we have to not allow that to cause us to stop adhering to those norms. Therefore, we should keep doubling down with reminders regarding the rules for discussion. If he decides to not play, we should establish that to ourselves with no plausible deniability and move on. 
+
+
+ "An alternative categorization system is not an error", like all appeals-to-arbitrariness, is necessarily what you called a symmetric weapon: the same form of argument works just as well for being mean to our friends as it does for being nice to our friends. The best the good guys can hope for is to win by coincidence. (Assuming there's any way to distinguish who the "good guys" are, if alternative systems that draw the "good guys" category boundary differently aren't in error, assuming there's any way to distinguish what "winning" is, if alternative systems that draw the "winning" category boundary differently aren't in error, &c.)
+
+If someone showed up at a Less Wrong meetup claiming that they had an invisible dragon, I would expect ordinary meetup attendees to exert social pushback against the dragon-claimant: "Dude, that doesn't make sense. Beliefs need to be falsifiable! You should read the Sequences!" I would even expect the social pushback to be strong enough such that the claimant would eventually either internalize the "Beliefs need to be falsifiable" idea or get the fuck out of my rationalist community.
+
+If I show up at a Less Wrong meetup claiming that people don't have invisible genders, and I get social pushback ... then I'm not really sure what my options are other than writing off the entire community.
+
+     
+
+I'm not extremely troubled by my minor disagreements with you. All the actually-smart high-status old-timers I've talked to (you, Eliezer, Anna, Michael Vassar, Sarah Constantin, Ben Hoffman, Steve Rayhawk, &c.) clearly see the hidden-Bayesian-structure-of-language-and-cognition thing I'm trying to point at. Even if you say it's mere awkwardness and not a serious epistemology problem, at least you acknowledge the awkwardness, which is more than I've gotten out of Kelsey.
+
+The thing I find extremely troubling is that none of the old-timers who clearly understand the thing are willing to say so loudly and in public where other people can learn from it, with the exceptions of Ben and Vassar—and Vassar's in-community status is getting debased. (Sarah drafted a post supporting me on the categories thing, but decided not to publish it.)
+
+You wrote about the "inevitable" forces pointing towards a future guided by the beauty of our weapons, where good arguments eventually win out over bad arguments. What if you were too optimistic? What if good arguments don't win—not even in the so-called "rationalist" community?
+
+I think "Categories should carve reality at the joints to help us make efficient probabilistic predictions" is a better argument than "Categories capture tradeoffs you care about; they don't have to carve reality at the joints if that makes people sad." Right now, the better argument is losing. Unless something changes, the better argument will continue to lose. In other words, we live in a world where reason doesn't work. If we live in a world where reason doesn't work, then we're dead. If we can't get consensus on easy problems (Q: Can men become women by means of saying so? A: No. Why would you think that?), then how are we supposed to solve AI alignment?
+
+
+
+> I don't know if you read the glowfic that Alicorn and Kelsey write. There was a scene in one of their LoTR things where some elves capture some orcs. They learn that the orcs are nice people deep down, evil god Melkor has forced the orcs to swear an oath to serve him and do evil all the time and kill people. And for complicated magic reasons, orcs cannot break oaths, or else they are tormented by unbearable pain. So even though the orcs are nice, they are compelled to serve Melkor, who usually wants them to kill people and stuff.
+
+> After a while, our hero comes up with a solution. She founds a religion on the spot devoted to a Deist-style omnipotent observer God, who just so happens to also be named Melkor. Deist-Melkor just wants people to live their lives and be happy and help others. She claims that the orcs did swear an oath to follow Melkor, but they didn't specify *which* Melkor, and since her Melkor is omnipotent he takes preference over evil-Melkor. The orcs (who are all kind of dumb, and also incentivized toward highly motivated reasoning) agree this makes sense, this seems to satisfy whatever magic enforces their oath, and so they go off and live their lives and be happy and help others.
+
+> Part of this story is that occasionally some people will approach the orcs and be like "This is kind of dumb, right, on some level you know you're supposed to be following evil Melkor", and this information is infohazardous to orcs and can put them in unbearable pain (or compel them to kill people and stuff) until they're able to talk themselves out of it.
+
+> I asked Alicorn whether this was an intentional metaphor for this discussion, since I know you've been talking to her about it. She says no. But it captures a lot of how I think about this. Are the *real rationalists!!!* the ones who go to the orcs and tell them that they obviously meant to serve evil Melkor and so should be in constant pain all the time? Are those the people who are """winning"""?  Or would saying that just be pointlessly harming them for no reason?
+
+> I couldn't care less about transgender.
+
+Michael—
+> I agree that he isn't, but it seems Important to me that if we think he isn't interested we actually establish common knowledge that we consider him at this point to be choosing to try to be a cult leader. 
+
+
+I was kind of considering replying, "That's totally understandable! Would a financial incentive change your decision? For a two-hour meeting, I'd be happy to pay up to $4000 to you or your preferred charity. If you don't want the money, then sure, yes, let's table this. I hope you're having a good day."
+
+But, maybe I shouldn't do this because the "Volunteer to throw four-figure amounts of money at people in order to get them to hear me out" move is simultaneously personally degrading, psychologically coercive, extremely socially weird, and bad for my economic self-interest.
+https://meltingasphalt.com/tears/
+
+commit a5316c23ac837c004922e2d192c2bea914a21ebc
+Author: Zack M. Davis <zack@thecoalition.com>
+Date:   Tue Mar 19 00:27:53 2019 -0700
+
+    DIS-327: broker-facing duplicate-quote route
+    
+    It's sharing code with the internal resïssue-quote endpoint, because
+    that's convenient.