Sunday leaf reversal 3: weaving in the Moldbug "ignoble privilege" bit
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@@ -381,14 +381,8 @@ Then I would have at least hoped Eliezer Yudkowsky to be _in favor of_ rather th
 
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-In part of his [_Gentle Introduction to Unqualified Reservations_](https://www.unqualified-reservations.org/2009/01/gentle-introduction-to-unqualified_22/), Mencius Moldbug compares the social and legal status of black people in the contemporary United States to hereditary nobility (!!).
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-Moldbug asks us to imagine a Society with asymmetric legal and social rules for nobles and commoners. It's socially deviant for commoners to be rude to nobles, but permitted for nobles to be rude to commoners; violence of nobles against commoners is excused on the presumption that the commoners must have done something to provoke it; nobles are officially preferred in employment and education, and are allowed to organize to advance their collective interests, whereas any organization of commoners _qua_ commoners is outlawed or placed under extreme suspicion.
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 [Moldbug argues that this is how America treats non-Asian minorities; and that it actually has bad effects on the people themselves—]
 
-> applied to the cream of America's actual WASP–Ashkenazi aristocracy, genuine genetic elites with average IQs of 120, long histories of civic responsibility and productivity, and strong innate predilections for delayed gratification and hard work, I'm confident that this bizarre version of what we can call _ignoble privilege_ would take no more than two generations to produce a culture of worthless, unredeemable scoundrels. Applied to populations with recent hunter-gatherer ancestry and no great reputation for sturdy moral fiber, _noblesse sans oblige_ is a recipe for the production of absolute human garbage.
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 [I can see the argument abstractly, but I couldn't put my weight down on it being bad for the people themselves, until I see it happening to my people ...]
 
 It wasn't my place. I'm not a woman or a racial minority; I don't have their lived experience; I _don't know what it's like_ to face the challenges they face. So while I could permissibly _read blog posts_ skeptical of the progressive story about redressing wrongs done to designated sympathetic victim groups, but I clearly didn't have license to _talk_ about any reasons to be skeptical ...